Ígéretemhez híven folytatjuk a témát, szeretném, ha a vállalkozó kedvű olvasók nem csak a törzsvásárlókkal (magánszemélyekkel), hanem a beszállítóikkal is hasonlóan ügyesen bánnának, hiszen ez elengedhetetlen az üzleti sikerhez:

 

1. Elsőként el kell döntened, hogy adsz a látszatra, és a termékeket saját magad forgalmazod-e kereskedőként, vagy inkább nem piszkolod be a kezed koszos árukkal, olajos targoncákkal és motiválatlan raktárosokkal, és inkább csak közvetítesz. Ha az első megoldást választod, akkor már nem is kell továbbolvasni, elegendő a hagyományos beszerzési módszerek keretében a szállítóidat kizsigerelni. Ha csak közvetítesz, akkor íme néhány frappáns ötlet.

2. Természetesen a belépés, regisztráció ingyenes, semmilyen kötelezettséggel nem jár, elegendő egy adatlapot kitölteni.    Olyannyira, hogy már a "Szerződéskötéshez szükséges adatok" című adatlap kitöltése és aláírása is szerződéskötésnek minősül, annak minden következményével. Kilépni már nem ilyen egyszerű (6 hónapos felmondás - TP ÁSZF 5.1., más rendszerhez csatlakozás tilalma - ÁSZF 4.21.). Kivéve, ha nem fizetek határidőre, akkor azonnal kirúgnak és 300 000 törzsvásárlónak küldik szét, hogy fizetésképtelen vagyok (Honlap Kérdések-válaszok).

3. Bizonygasd, hogy több százezer törzsvásárlód alig várja, hogy nemesmedvesi díszállat-kereskedésedben vásárolhasson. Ezzel fantasztikus többletbevételre tehet szert, garantáltan kígyózni fognak a sorok. Közben folyamatosan reklámozol, plusz ugye az törzsvásárlói beszervezések, úgyhogy lassanként a marslakóknak külön belépési formanyomtatvány kell.       A 300 000 vevőnek csak egy kissebb része aktív, és azok sem biztos, hogy rád kíváncsiak, a korábbi kommentekben elég vegyes a kép erről. A reklámhadjáratról annyit, hogy másfél éve a tagjaiktól gyűjtögetik a pénzt, állítólag már 257,3 millió forint gyűlt össze, és majd ősszel indul.

4. Mindenki első akar lenni a saját szakmájában. Hitesd el vele, hogy nemcsak első, hanem kizárólagos is lesz, rajta kívül mindenki mást elzavarnak.       Erre vonatkozóan semmilyen garanciát nem vállalnak, ráadásul amit mondanak/leírnak, teljesen megfoghatatlan. Pl. mit értünk piaci részesedés alatt? Amikor konkrétan rákérdeztem arra, hogy jelent-e problémát, ha az új belépő már most is piacvezető kb. 30-40 %-os részesedéssel, azt válaszolták, hogy nem.

5. Kérd el tőle a lehető legmagasabb százalékot, mondván, hogy úgyis új vevők új bevételéről van szó, ami nélküled meg sem valósult volna.       Mivel a matricát/logót mindenhol köteles vagy feltütetni (TP ÁSZF 3.2.), a jelenlegi vásárlóid is élni fognak a lehetőséggel, a profitod terhére. A prezentációnan a javaslat az, hogy a profit 50 %-át, vagy a marketing költés 100 %-át add oda. Ha az üzletedben adsz más kedvezményt is (szezonális akció, végkiárusítás, stb.) a népnek, akkor azt adnod kell a törzsvásárlói körnek is (dupla bevétel-kiesés).

6. Az adminisztrációs kötelezettségeket és biztonsági kérdéseket bagatellizáld el.             A kisbolt pénztáránál számlát kell kiállítani vagy interneten utalványt rögzíteni (az utalvány tetszőleges számban bárki által nyomtatható, így az utólagos feldolgozás nem biztonságos), személyazonosságot ellenőrizni. Ehhez, internet, képzett eladó és ráfordított idő kell.

7. Próbáld meg törzsvásárlóvá tenni!       No ez pont ellentétes azzal, hogy új vevők többlet-bevételeire adunk kedvezményt, hiszen így a régi vevőink régi bevétele is bekerül a kedvezményes körbe. Az így elérhető haszon minimális és kétséges, a kedvezmény összege konkrét és azonnali veszteség.

 

Szolgálati közlemény! Írd meg, hogyan járt pórul ismerősöd (esetleg te magad)  a saját hibájából, hátha tanulhatunk az esetből. Elérhetőség a szerzőre kattintva.

hülyeségszint: (5/5)
szerintetek: (3,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://kioktato.blog.hu/api/trackback/id/tr741125508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McCoy Capt 2009.05.19. 00:29:23

Bár a megfogalmazás igen csak tükrözi a véleményed és ki van élezve a negatívumokra, de tárgyi tévedést egyébként nem találtam benne.

daBEERDRiNKeR 2009.06.22. 23:31:58

A családomban a Lyonesst csinálja egy közeli hozzátartozóm elég sok éve, ott is gyüjtöttek lóvét reklámkampányra, nem írogatták hogy már hány száz milliónál tartanak, hanem egyszerűen csak lement egy osztrák kampány, mostmeg egy hétig láttam tévében, rádióban és újságban.

kioktató · http://kioktato.blog.hu/ 2009.06.23. 00:11:05

@daBEERDRiNKeR: én is láttam, meg egy autón is. Lassanként meg kellene írni az összehasonlítást... :)

Bagoly11 2009.11.09. 22:33:48

Ez nem semmi!
Gratulálok. Végre valaki meg meri írni.
Ez különben nem MLM.
Burkolt pilótajáték. "Mesterien" összerakva. Ami a nagyobb baj, sokan ezt nem látják!

Bagoly11 2009.11.09. 22:51:27

Van korrekt mlm. Csak nagyítóval kell keresni.
A rendszer valójában jó dolog, keresni is lehet vele.De mint sok mindent tönkre teszik.Ez olyan mint a kiskakas és a farkasok.Már nem bíznak az emberek semmiben.
Annyian át akarták már vágni őket :-(
süti beállítások módosítása