Mint borjú az új kapura

2009.04.12. 20:04

Íme az első sztori, még a közelmúltból, ami egy hölgyismerősömmel történt meg:

Kedves KB!

 

Még augusztus végén, a lakásfelújítás utolsó fázisaként vágtam bele a nyílászárók cseréjébe. Pannellakásról révén szó, szinte egyik ajtó meg ablak sem felel meg a mai szabványnak, jó sok utánajárás kitalálni, hogy hol van ár/érték arányban megfelelő és még esztétikus is. Mivel nem volt ismerős, egy hirdetésben találtam egy fiatalembert, aki roppant kézségesnek bizonyult: több helyre is eljött velem kiválasztani a megfelelő ajtókat, ablakokat, mindent gondosan lemért, rendkívül pozitív benyomást keltett.

Amikor mindent megbeszéltünk, sor került az előleg (50 %, kb. 200 e Ft) átadására is azzal, hogy kb. 4-5 hét, amíg a megrendelt eszközök elkészülnek, és akkor máris jön beszerelni. Még egy részletes szerződés sablont is hozott, amit együtt töltöttünk ki, XY cégnévvel, határidővel, pecséttel, stb. Odaadtam a pénzt, és vártam.

Gondoltam, milyen körültekintő vagyok, hogy még az őszi hidegek előtt gondoskodtam a cseréről, szigetelésről. Amikor letelt a határidő, ember nem hívott. Telefonáltam, ha éppen elérhető volt, akkor is üres ígéretekkel rázott le, hogy még nincs kész, meg nem ér rá, meg majd hív. Egyre ingerültebb telefonok, számonkérő hangnem, aminek a következménye az lett, hogy egyre ritkábban vette fel a telefont, majd teljesen elérhetetlenné vált. Már vészesen közeledett a karácsony, se ajtó, se ablak, se pénz. A végefelé felajánlottam, hogy adja vissza a pénzt, és felejtsük el egymást. Később elmentem a szerződésben megadott címre, ahol a volt? felesége felajánlotta, hogy ha sikerül megtalálni a gazembert, akkor szívesen segít rács mögé juttatni. Szomszéd boltos hasonlóképpen. A rendőrség reménytelennek tűnik, mit tegyek?

 

Most már semmit. Az XY cégre a Google-ban az első 10 találatban több fogyasztóvédelmi elmarasztalást is találsz, persze akkor, ha a szerződéskötés ELŐTT elkéred a szerződés tervet. A szerződésben semmilyen szankció nincs a határidő be nem tartására, sem kötbért, sem elállást nem kötöttél ki. Ha már ott voltál a nyílászáró boltban, az előleget ott kellett volna hagynod, hiszen általában ők kérnek ilyet. És végül: a megnyerő modornál fontosabb a komoly háttér. Pl. ha a saját üzletébe/irodájába vitt volna el, egész más lett volna a benyomásod. Ilyenkor az is gyanús lehet, ha ezeket valaki titkolja.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kioktato.blog.hu/api/trackback/id/tr81061434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása